Grøntsagsvafler til alle måltider

Jeg er forelsket i mit nye vaffeljern 🙂

Og da jeg har en kursist, som ofte forfalder til en bid ost, når sulten melder sig, tænker jeg, at der måtte kreeres andre alternativer, hvor grøntsagsindholdet er højnet – og så manglede jeg selv noget til aftens- og morgenmaden:

2015-03-11 19.27.40

Jeg er jo ekspert i at tømme køleskabet, så ingredienserne og fremgangsmåden blev til følgende:

  • 3 hakkede rødløg svitses godt gyldne i andefedt (brug alternativt kokosolie eller smør)
  • Tilsæt en håndfuld frisk spinat eller hvad du nu har af grøntsager i køleskabsskuffen og svits det hele sammen
  • Pisk 3 æg, 100 gr Philadelpia flødeost, 1 god spsk cremefraiche, 2 spsk HUSK og 1 spsk sesammel godt sammen.
  • Tilsæt æggeblandingen de afkølede grøntsager
  • Lad dejen hvile i ca. 5-10 min
  • Jeg tilsatte en smule smør på vaffeljernet og bagte 4 store vafler

Jeg kan nu fornøje mig med med en vaffel, resten af min peberfrugtdip og en rest kød til aftensmad. Til morgenmad i morgen vil jeg spise en enkelt vaffel eller to, alt afhængig af sulten. Men da jeg har spist godt til aften, er min morgen”sult” normalt knap så stor.

Og her er formiddagsmaden: Grøntsagsvaffel med en rest varmrøget ørred, pyntet med mayonnaise og purløg

2015-03-12 10.51.04

Voila! Flere måltider i ét hug 🙂

Vil du lære mere om LCHF-kosten ? Klik her

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *