LCHF hjemmelavet pesto på mandler, parmasanost og basilikum

Hjemmelavet pesto er bare det bedste – og denne er hurtig at lave 🙂 Smækfyldt af sunde ingredienser – både fedtet i mandlerne og olien og den smukke basilikum!´Jeg var jo så heldig lige at have ferieriet i Rom, så jeg hjembragte ægte parmasan ost og trøffelolie. Trøffelolien blev dog ikke brugt her – dertil der den alt for kraftig i smagen.

2015-08-31 20.43.01 Parmigiano Reggiano og sort trøffel olie - direkte importeret fra Compo Fiori, Rom2015-08-31 21.07.15 Pesto med bl.a. parmasanost, mandler, basilikum

Ingredienser:
  • 50 gr hele mandler. Smut evt. mandlerne inden brug. Det gør pestoen lysere.
  • 1 fed hvidløg
  • 1 håndfuld friske basilikumblade
  • 30 gr fast ost efter eget ønske. Jeg brugte selvfølgelig parmasan-osten, men pecorino-ost er også fint
  • ca. 2 dl olivenolie. Start med lidt ad gangen, så du ikke får hældt får meget olie i på én gang
Fremgangsmåde:
  • Blend alle ingredienserne i foodprocessoren til du har en dejlig cremet pesto. Tilføj evt. mere olie, så du får den rette konsistens.
  • Smag til. Som regel vil der hverken behøves salt eller peber, but your choice 🙂

Lær at lave Mad hos Vibs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *