LCHF lynhurtig pizza – panik-mad :-)

Den ultimative hurtigste LCHF-pizza, som jeg har prøvet at lave! Dog uden grøntsager i pizzabunden. Dem kan man jo så tilsætte ved siden af. Skal det gå hurtigt en dag, så prøv denne variant i stedet for at falde i junk-food fælden! Jeg spiste rester af grøntsager til. Se TIP i bunden af denne opskrift.

Er du meget sulten, kan du sikkert spise den hele. Jeg spiste resten af min kold til frokost.

2015-08-02 11.37.44 Hurtig keto-pizza med løg, grøn peber, hvidløg blanding

Ingredienser til pizza-bunden:
  • 2 store æg
  • 2 spsk parmasan ost (ca. 10 gr) – eller brug hvad du har af hård ost
  • 1 spsk HUSK (loppefrøskaller)
  • 1/2 tsk oregano eller basilikum – eller hvad du kan lide
  • 1 nip salt
  • kokosolie eller smør til stegning
Ingredienser til toppingen:
Fremgangsmåde:
  • Kom alle ingredienserne til pizza-bunden i en skål og blend med stavblender
  • Lad dejen hvile i 10 min.
  • Varm kokosolie eller smør på en pande. Pas på, at smørret ikke branker
  • Hæld dejen ud på panden med en ske og brug skeen til at forme dejen til en cirkel
  • Når kanterne er stegt brune, vendes bunden og steg yderligere 30-60 sek. på den anden side.
  • Tag bunden væk fra panden og lad den køle lidt
  • Tænd for dit grill-element i ovnen
  • Læg tomatpure eller ketchup på bunden og dernæst skivet mozzarella-ost. Drys med tørret basilikum eller drys den friske over efter grilning.
  • Grill i 1-2 min. eller indtil osten er ved at være pænt gylden

TIP til grøntsagsrester, så vi også får lidt grønt indenbords: 

Velbekomme 🙂

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *