LCHF morgenmads pizza wafler

Skøn, hurtig, mættende morgenmad, som sagtens kan spises på andre tidspunkter af dagen også! Der er dej til 2 store vafler, jeg kunne spise en halv! Morgenmaden i morgen tidlig er samtidig klaret 🙂

2015-08-15 08.41.13 Morgenmads pizza vafler

 Ingredienser til 2 stk:
  • 4 store æg
  • 4 spsk (ca. 20 gr) revet parmasan ost. Jeg havde pecorino ost. Smagte glimrende! 🙂
  • 3 spsk mandelmel (Funktionel Mad)
  • 1 spsk HUSK
  • 1 spsk smeltet kokosolie eller smør. Smelt evt. mere til smøring af vaffeljernet
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 tsk krydderi efter eget valg. Jeg har et blandingskrydderi, ellers brug tørret basilikum eller oregano
  • 1 drys peber
  • tomatpure eller -ketchup til topping. Brug resten af den hjemmelavede ketchup. Klik her for opskrift
  • ca. 100 – 150 gr revet cheddar ost til topping
  • en god pølse i skiver eller skinke til topping. Jeg brugte serranoskinke (rest jeg havde i fryseren, plukket i små stykker
  • smeltet smør eller kokosolie til smøring af vaffeljernet. Mit vaffeljern kan altså ikke undvære smørelse
Fremgangsmåde:
  • Brug din stavblender og miks alle ingredienser (undtaget ingredienser til topping) godt sammen
  • Lad dejen hvile i 10 min., så fibrene opsuger væsken
  • Varm vaffeljernet, smør det evt.
  • Tilsæt halvdelen af dejen og bag til vaflen er færdig
  • Lav en til
  • Læg begge vafler på en bagepapir-beklædt bageplade
  • Smør tomatpuré eller -ketchup på vaflerne
  • Drys med revet cheddarost
  • Læg pølse eller skinke på til sidst
  • Grill i 3-5 min i ovnen
  • Hold godt øje med vaflerne! Kanten af vaflerne bliver hurtig sort under grillen!

Velbekomme og god fornøjelse 🙂

Lær at lave mad hos Vibs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *